Zawsze robię wszystko na 200%, będąc wymagającym od siebie. Każdy klient już po chwili wie na czym polega różnica, o której często wspominam na początku znajomości, kiedy próbuje go zachęcić, aby postawił właśnie na mnie.
Został Pan Doradcą Roku 2021. Jakimi wartościami kieruje się Pan na co dzień w pracy? Co pomaga zdobyć tak imponujące wyniki? Choć o tym później… : )
Agent przede wszystkim powinien być życzliwym człowiekiem – „Dobrym Duchem” jak mawia Joanna Czapska, Ceo & Managing Director w Partners International. : ) Tego rodzaju miękkie cechy otwierają możliwości na wiele wartościowych relacji. Klient oprócz profesjonalnego podejścia oczekuje, że po drugiej stronie spotka osobę, z którą będzie miał przyjemność nie tylko „zrobić transakcję”, ale także wymienić poglądy często na tematy niezwiązane z nieruchomościami. Moim zdaniem, na pewnym poziomie zaawansowania biznesu, jest to równie ważne, jak sama transakcja.
Co do samych wartości, z mojego punktu widzenia wymieniłbym trzy najważniejsze: zaufanie, profesjonalizm i dyskrecja.
Jak skutecznie odpowiadać na różnorodne potrzeby i wyzwania, jakie stawiają Klienci?
Znajomość lokalnego rynku zarówno w temacie nieruchomości, jak i osób, które za nimi stoją na pewno pomaga. Należy też iść z duchem czasu i szeroko wykorzystywać możliwe narzędzia, np. marketingowe, ale dobra diagnoza potrzeby klienta, z którym w danej chwili się współpracuje i najwyższa jakość obsługi to niemalże zawsze sukces.
Co wyróżnia Pana styl pracy i co Klienci cenią najbardziej?
Autentyczność, zaangażowanie i skuteczność. Zawsze robię wszystko na 200%, będąc wymagającym od siebie. Każdy klient już po chwili wie na czym polega różnica, o której często wspominam na początku znajomości, kiedy próbuję go zachęcić, aby postawił właśnie na mnie.
Jakie wyzwania czekają dziś na agentów nieruchomości?
Myślę, że dla każdego pośrednika to pytanie będzie miało inne znaczenie. Dla mnie to przede wszystkim szukanie nowych wyzwań i utrzymanie motywacji na najwyższym poziomie. W momencie, gdy te dwie rzeczy są na dużym plusie, to sukcesy w postaci wyników są już tylko formalnością (uśmiech).
Jakie cechy mają wpływ na sukces w branży, ale też w życiu?
Przede wszystkim mocny charakter. Po każdych sukcesach przychodzą słabsze chwile. Osoby z zewnątrz widzą to, co jest nad powierzchnią, często nie zdając sobie sprawy z iloma rzeczami trzeba sobie poradzić, aby osiągnąć sukces. Bez tego rodzaju osobowości ciężko jest o stałe dobre wyniki.
Jakie narzędzia wirtualne i możliwości marketingowe powinien wykorzystywać pośrednik nieruchomości?
Przedstawienie nieruchomości w atrakcyjny i nowoczesny sposób to ważny początek procesu sprzedaży. Używanie takich rzeczy jak dron, kamera wsparta specjalistycznym gimbalem sprawiają, że publikowane treści w postaci chwytliwego materiału w social mediach spełniają swoją rolę w postaci zainteresowania ze strony klientów oraz nowych partnerów biznesowych.
Ja często te rzeczy wykonuję sam. To moje hobby, podczas którego mam okazję przemycić odrobinę siebie.
Jakie to uczucie sprzedać nieruchomości o wartości 30 000 000 PLN w rok?
Patrzę na ten wynik, jak na liczby – staram się o nich nie myśleć podczas poszczególnych czynności, choć na koniec dnia… robią wrażenie, nawet na mnie. : )
Jestem dumny z tego wyniku, biorąc pod uwagę poświęcony mu nakład pracy!
Co oznacza dla Pana tytuł Doradcy Roku 2021 Partners International?
Myślę, że to największy możliwy prestiż. To nagroda za pracę i nierzadko wyrzeczenia oraz motywacja do dalszej ciężkiej pracy na następne lata.